A może trening siłowy?

Aktywność fizyczna jest dzisiaj bardzo na czasie. Amatorskie uprawianie sportu postrzega się jako zdrowe i ciekawe spędzanie wolnego czasu. Nie brakuje osób, mających doświadczenie z różnego rodzaju treningami. Niestety, ten siłowy wciąż bywa niesłusznie utożsamiany wyłącznie z rozbudowywaniem masy mięśniowej. Tymczasem w praktyce właśnie ta forma aktywności pozwala spalić mnóstwo kalorii, wzmocnić całe ciało i w stosunkowo niedługim czasie wysmuklić sylwetkę. Co więcej, trening siłowy jest bezpieczny. Zwłaszcza jeżeli będzie się świadomie wybierać przyrządy do ćwiczeń. Przykładowo suwnica Smitha polecana jest zarówno osobom obeznanym z treningiem, jak zupełnym amatorom.

Ćwiczenia ze sprzętem lub bez

Przygodę z treningiem siłowym można rozpocząć praktycznie bez ponoszenia wydatków finansowych. Wiele ćwiczeń uda się wykonać wyłącznie z wykorzystaniem własnej masy ciała. Do tych najbardziej popularnych należą:

  • pompki,
  • przysiady,
  • skręty ciała.

Takie formy ruchu są idealne, zwłaszcza dla osób z niezbyt dobrą kondycją. Kiedy uda się ją nieco poprawić, warto kontynuować trening i pomyśleć o skorzystaniu z wybranych przyrządów. Wspomniana już suwnica Smitha pomoże stopniowo i bezpiecznie wzmacniać mięśnie. Dodatkowe zabezpieczenia sprawiają, że taki trening można wykonywać bez pomocy drugiej osoby. Innym rodzajem sprzętu, polecanego na różnych etapach treningu siłowego, jest ławeczka. Ten prosty z pozoru przyrząd pozwala na znaczne urozmaicenie aktywności. Co więcej, można ją wykorzystać do pracy nad mięśniami całego ciała. W dużej domowej siłowni spotyka się też atlas. Z jego pomocą wykonuje się przeróżne ćwiczenia siłowe, więc trening się nie nudzi.

Zalety treningu siłowego

Dlaczego warto poświęcić czas na ćwiczenia siłowe? Pozwalają realizować różne cele, na przykład szybciej spalać kalorie czy wzmacniać układ kostno-stawowy. Są idealne jako uzupełnienie innych form aktywności. Silniejsze mięśnie idą w parze z lepszą postawą i zdrowszym sercem. Panie docenią zapewne możliwość ujędrnienia skóry oraz łagodnego zarysowania mięśni. Wystarczy wybrać odpowiednie ćwiczenia i zdecydować się na niewielkie obciążenie. Efekt będzie widoczny, nawet bez nadmiernego rozbudowania masy mięśniowej. W ramach treningu siłowego realizuje się różne zadania ruchowe, przez co da się osiągnąć zamierzone rezultaty. Dodatkową zaletą pozostaje też świetne samopoczucie. Po zakończonej aktywności człowiek jest przyjemnie zmęczony, co pozytywnie wpływa na jego nastrój.

Zima zdjęcie utworzone przez diana.grytsku - pl.freepik.com